مرغ مادر گوشتی "جوجه کشی " تولید جوجه یک روزه گوشتی

نام مدیر: رحیم صالحی زمینه فعالیت: مرغ مادر گوشتی " جوجه کشی محصول و خدمات: تولید جوجه یک روزه گوشتی شماره تماس: 44271040 011 استان: مازندران شهرستان: آمل آدرس: آمل خیابان هراز جنب بانک سپه

مرغ مادر گوشتی "جوجه کشی " تولید جوجه یک روزه گوشتی

نام مدیر: رحیم صالحی زمینه فعالیت: مرغ مادر گوشتی " جوجه کشی محصول و خدمات: تولید جوجه یک روزه گوشتی شماره تماس: 44271040 011 استان: مازندران شهرستان: آمل آدرس: آمل خیابان هراز جنب بانک سپه

بررسی اشتباهات مدیریتی رایج در خطوط تولید محصولات طیور


با اندکی توجه و دقت به طور حتم، درخواهید یافت که در مدیریت مراحل مختلف تولید در صنعت طیور، شرایط مختلفی روی می دهد . این درحالیست که برخی از این شرایط یاد شده به کاهش تولید می انجامد . 

به طور حتم ، اشتباه در مدیریت مناطق بحرانی و همچنین کارگران از تجربیات بد و گاها تلخ هر مزرعه داری است . توجه داشته باشید که چنین اشتباهاتی سبب زیانهای مادی فراوانی شده و میزان سرمایه در گردش را نیز افزایش می دهند . 

طراحی تجهیزات موجود در خط تولید ، با نگاهی به آینده از فاکتورهای کلیدی موفقیت در تولید خواهد بود . در واقع ، آینده نگری در تامین تجهیزات خطوط تولیدی از اهمیت ویژه ایی برخوردار است . به طور مثال ، در هنگام برآورد میزان فضای مورد نیاز برای پرورش تعدادی طیور گوشتی ، بایستی با دیدی آینده نگر ، احتمال افزایش ظرفیت تولید مزرعه را نیز مدنظر قرار دهید . 

این در حالیست که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان موفق ، ظرفیتهای یاد شده یا تجهیزات اضافی فراهم شده را بایستی از سایر فضاها یا تجهیزات در حال استفاده جدا ساخت . منظور از این نوع جداسازی ، جداسازی فیزیکی میباشد . دلیل این امر نیز صرفه جویی در هزینه نگهداری آنها میباشد . در واقع ، اگر شما از این تجهیزات یا فضاها در جهت تولید بیشتر استفاده نمیکنید ، نبایستی هزینه اضافی را بابت اقداماتی چون ضدعفونی و سرویس این تجهیزات پرداخت نمائید . 

  

تجهیزات : 

در هنگام نصب و آماده سازی تجهیزات تولید و پردازش شرکت خود ، بایستی نکاتی را مد نظر قرار دهید . بطور حتم ، رعایت نکاتی از این دست ، در افزایش میزان تولید شما موثر واقع خواهند شد . این در حالیست که انتخاب ظرفیت تولید تجهیزات مورد استفاده از اهمیت ویژه ایی برخوردار است . از سوی دیگر ، میزان مناسب سرمایه گذاری در امر تولید نیز از سایر مواردی است که بایستی مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد .

به طور حتم ، تولیدکنندگان ، قبل خریداری تجهیزات تولید و صرف هزینه های مادی ، نیازمند تحقیقات در میان تولیدات مختلف موجود در بازار خواهند بود .  ضرورت چنین اقداماتی بر هیچ کس پوشیده نیست  . اما نکته مهم در این میان ، منبع تحقیقات میباشد . نکته کلیدی در چنین تحقیقاتی ، بهره گیری از تجربیات همکارانتان در استفاده از چنین محصولاتی میباشد . به طور حتم ، مشورت با سایر همکارانتان شما را از کیفیت این قبیل محصولات مطمئن خواهد ساخت .

از سوی دیگر ، خدمات پس از فروش چنین محصولاتی اهمیت ویژه ایی خواهد داشت . شما بایستی قبل از تهیه این قبیل محصولات و تولیدات ، از نحوه تهیه لوازم یدکی آنها اطمینان کافی را حاصل نمائید .

تحویل فوری چنین محصولاتی بدان معناست که سرمایه شما ، مدت زمان زیادی در این شرکتها باقی نمانده و شما را به تولید نزدیکتر خواهید بود .

اما در هنگام انتخاب چنین محصولاتی ، نکات ظریف دیگری را نیز بایستی مد نظر قرار دهید . یکی از این نکات ، آرگونومیک بودن چنین تولیداتی است . در واقع ، این محصولات بایستی برای افراد مختلف قابل تنظیم باشد . این قبیل تنظیمات شما را در جهت تولید محصولی بهتر یاری خواهد کرد . عدم توجه کافی به این نکته در هنگام انتخاب محصولاتی از این دست ، سبب کاهش سرعت تولید شده و زیانهای مالی سنگینی را در دراز مدت بر شما تحمیل خواهد ساخت .

در هنگام خرید محصولات ، شما انتخابهای بسیاری را پیش روی خواهید داشت . این نکته مهم را مد نظر قرار دهید که انتخاب محصولات بر اساس نوع خط تولید طراحی شده از اهمیت ویژه ایی برخوردار است . اشتباه در انتخاب این قبیل تجهیزات ، به طور حتم سبب زیانهای مالی فراوانی خواهد شد .

از سویی ، منبع تامین برق را نیز بایستی مد نظر قرار داد . در حال حاضر ، روشهای مختلفی برای تامین برق مورد نیاز خطوط تولید بکار می روند . بطور حتم ، برخی محصولات با انواعی از روشهای تامین قدرت در شرکتهای تولیدی همخوانی نداشته و با یکدیگر سازگار نیستند که بایستی مورد توجه قرار گیرد .

 

کارمندان :

توجه داشته باشید که برنامه های مدیریتی مناسب و کارا ، تنها شامل طراحی مناسب خطوط تولید و انتخاب تجهیزات کارا نبوده و فاکتورهای مهم دیگری نیز بر آن موثر میباشند . طراحی وظایف کارمندان ، از مواردی است که اغلب اوقات مورد توجه قرار نمی گیرد . این درحالیست که مورد یاد شده ، تاثیر بسیار مهمی بر روند سودآوری خطوط تولیدی خواهد داشت .

زمانیکه با کارمندانی تازه کار و کم تجربه در یک خط تولید مواجه میشوید ، بایستی در جهت تسلط آنها به کارهای محوله بکوشید . دلیل این امر نیز ، تاثیر مهم کارمندان باتجربه بر روند سودآوری خطوط تولیدی میباشد . این نکته را به خاطر داشته باشید که بطور حتم ، تسلط این افراد روندی طولانی و مشکل خواهد داشت .

بر اساس پیشنهادات مدیران موفق صنایع گوناگون ، در قرن 21 ، آموزش مناسب نیروهای کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . پیشنهاد آن است که شرکتهای تولیدی ، هزینه هایی را به منظور آموزش نیروهای کار خود اختصاص دهند . بر اساس تحقیقات صورت پذیرفته ، برگزاری دوره های آموزشی در محل کار ، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است . استفاده از پوسترها و تذکرات شفاهی از سایر روشهایی است که میتوان مد نظر قرار داد .

این در حالیست که اکثر مدیران برنامه ریزی ، توانایی ارائه برنامه های خود را در قالبهای یاد شده ندارند . چنین مدیرانی دلیل عدم ارائه چنین برنامه هایی را فشارهای کاری می دانند . اما بایستی توجه داشت که رعایت نکردن چنین نکاتی ، سبب عدم شناخت مناسب نیروهای کار توسط آنها شده و در روند تولید ، تاثیر بدی را خواهد گذارد .

نگاه برخی از مدیران خطوط تولیدی ، به کارگران ، نگاه به افراد عادی است . بطور حتم ، چنین مدیرانی خدمات صادقانه کارگران خود را از دست خواهند داد . نکته یاد شده نیز در کیفیت محصول ارائه شده موثر خواهد بود . 

توجه داشته باشید که اغلب روابط در زندگی روزمره ، بصورت دوجانبه است . نیروی کار تحت اختیار شما ، در صورتی کاملا به وظایف خود متعهد میباشند که از دغدغه های شغلی و فکری مختلف رها باشند . در واقع ، مواردی چون تغذیه مناسب و مرفه بودن کارگران در هنگام کار ، از اساسی ترین کلیدهای کنترل ، مدیریت و آموزش آنهاست .

این درحالیست که مدیران ، بایستی از توجه بیش از اندازه به افراد خاص در محیط کاری ، اجتناب نمایند زیرا سبب رنجش سایرین خواهد شد . از نکات بسیار مهم ، حضور قاطع مدیران در محیطهای کاری است . اما توجه داشته باشید که چنین رفتارهایی بایستی منحصر به مدیران باشد . از سوی دیگر ، اعطای امتیازهای خاص به برخی از کارمندان یا کارگران ، سبب تحریک کل تیم تولیدی شده و اثراتی چون کاهش تولید و کیفیت را به دنبال خواهد داشت .

از نکات بسیار مهم در خطوط تولیدی ، تخصصی نمودن اعمال مختلف است . این نکته قویا پیشنهاد میشود که از محول ساختن وظایف مختلف به کارمندان یا کارگران اجتناب نمایئد . در صورت اجرای چنین برنامه ایی ، وظایف مدنظر شما ، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن ، انجام خواهند شد .

در انتها این نکته را یادآور می شوم که مدیریت ضعیف در خطوط تولیدی های مختلف صنعت طیور ، اثرات بسیار مخربی را در پی خواهد داشت . نتایج چنین اثراتی ، گاهی اوقات در کوتاه مدت و گاهی نیز در دراز مدت مشخص خواهند شد . این در حالیست که توجه به نکات کلیدی یاد شده در این نوشته ، تفاوتی فاحش را در کاهش زیانهای مالی داشته و سبب سودآور شدن فعالیتهای مدیران خواهد شد.


منبع:پیک دامپرور

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.