مرغ مادر گوشتی "جوجه کشی " تولید جوجه یک روزه گوشتی

نام مدیر: رحیم صالحی زمینه فعالیت: مرغ مادر گوشتی " جوجه کشی محصول و خدمات: تولید جوجه یک روزه گوشتی شماره تماس: 44271040 011 استان: مازندران شهرستان: آمل آدرس: آمل خیابان هراز جنب بانک سپه

مرغ مادر گوشتی "جوجه کشی " تولید جوجه یک روزه گوشتی

نام مدیر: رحیم صالحی زمینه فعالیت: مرغ مادر گوشتی " جوجه کشی محصول و خدمات: تولید جوجه یک روزه گوشتی شماره تماس: 44271040 011 استان: مازندران شهرستان: آمل آدرس: آمل خیابان هراز جنب بانک سپه

قرنطینه در مرغداری های ترکیه

به دنبال گزارشات رسمی مبنی بر شیوع انفولانزا در یکی از مرغداری های شمال ترکیه ، این فارم تحت قرنطینه قرار گرفت . انفولانزای مرغی در منطقۀ غربی ترکیه و در میان طیور مرده نیز گزارش شد و تا شعاع 3 کیلومتری این مرغداری قرنطینه گشت. 
فرماندار "باندرما" در ساحل دریای مرمره اذعان داشت : "تمامی تدابیر لازم در خصوص بهداشت تجهیزات مرغداری صورت گرفته و پس از معدوم سازی طیور مبتلا ، فرایند پاکسازی و شستشوی تجهیزات مرغداری اجام شد. حتی طیوری که در نزدیکی این مرغداری بودند و یا احتمال ابتلا در آنها وجود داشت نیز معدوم شدند." 
فرماندار ایالت باندرما اظهار داشت : "به دنبال مرگ و میر 40 هزار پرنده در باندرما طی 4 ماه گذشته ، وجود ویروس انفولانزا تأیید شد . تیمی از وزارت کشاورزی ، دامپروری و صنایع غذایی به این ایالت آمده و به معدوم سازی طیور و گندزدایی فارم مشغول هستند."

هشدار سازمان دامپزشکی به مرغداران((شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان))

سازمان دامپزشکی کشور نسبت به امکان شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان از مرزهای شمالی کشور به مرغداران هشدار داد.

 دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور سازمان دامپزشکی کشور با ارسال نامه های به انجمن جوجه یکروزه  نسبت به پیشگیری از شیوع احتمالی آنفلوانزای طیور در کشور هشدار داد.

سازمان دامپزشکی از انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه خواست که به منظور مقابله با هرگونه احتمال درگیری مزارع تحت پوشش ضمن رعایت امنیت زیستی در صورت مواجه با هرگونه تلفات غیرعادی و موارد مشکوک،‌موضوع را به شبکه دامپزشکی اعلام نمایید.

مرغداران از نفس افتاده‌اند






امیرحسین زمانی راد در گفت‌وگو با (ایسنا)، منطقه خوزستان، اظهار کرد: اگر یک الاکلنگ را در نظر بگیریم، مرغداران همیشه در سمت تحتانی و افتاده آن قرار دارند.
وی افزود: از آنجایی که شرکت پشتیبانی امور دام متولی خرید مرغ از مرغداران است، برای خرید، قراردادهایی را تنظیم می‌کند که هیچ مرغداری حاضر به امضای آن نیست و متاسفانه این شرکت بدون رعایت قوانین و بر اساس منافع خود اقدام به تنظیم قرارداد می‌کند. این نوع قراردادها، قراردادهای معمولی نیستند بلکه اقرار‌نامه‌ای است که از مرغدار اخذ می‌شود تا هر طور می‌خواهند با او رفتار کنند.
زمانی راد بیان کرد: در حال حاضر بازار مرغ در دست دلالان است و این افراد مرغ را با هر قیمتی که می‌خواهند در بازار عرضه می‌کنند که در این میان هیچ‌ کس از مرغدار نمی‌پرسد، قیمت تمام شده هر کیلو مرغ چقدر است؟ مرغدار باید چهار دوره در سال جوجه ریزی کند که 3 دوره آن با ضرر و تلفات همراه است و وقتی در یک دوره، مرغ به قیمت واقعی خود می‌رسد و قیمت فروش کمی به قیمت تمام شده آن نزدیک می‌شود، اداره تعزیرات و دیگر ارگان‌ها با ما برخورد می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: هر زمانی که به علت بر هم خوردن عرضه و تقاضا، قیمت مرغ سقوط می‌کند، ضرر یک دوره جوجه‌ریزی به میلیاردها تومان می‌رسد. در این شرایط با مراجعه به مسئولین، یک جواب کلیشه‌ای می‌شنویم و می گویند که بازار تابع عرضه و تقاضا است.
زمانی راد از مسئولین خواست تا صنعت مرغ را ساماندهی کنند و خاطرنشان کرد: این روزها مرغداران به سختی کار می‌کنند و راه چاره‌ای جز تعطیلی واحدهای خود ندارند، بنابراین لازم است تکلیف مرغداران مشخص شود.
وی تصریح کرد: توجه نکردن به صنعت مرغداری مجالی برای ورود دلالان داخل و خارجی فراهم کرده است که در بازار مرغ بتازند و کسی جلودار آنها نیست. مسئولین باید این صنعت را تعطیل یا برای ساماندهی آن طرحی نو پیاده سازی و اجرا کنند زیرا صنعت مرغداری این روزها مجموعه‌ای از دردها را تحمل می‌کند و مرغداران امیدی به ادامه تولید ندارد.